zondag, maart 20, 2005

Het mooie verschil

Nog bedankt voor de mooie verjaardagssessie(s), waar ik e.e.a. aan heb overgehouden. Natuurlijk een 'ridderlijke' tekening, die ik toevallig op de veiling voor 1 euro op de kop kon tikken.
Maar er was meer.
Nadat ik 2 maart jl al naar een boeiende lezing van Martine Delfos was geweest, getiteld: "De schoonheid van het verschil", ben ik weer terug gekeerd naar mijn oude liefde, namelijk het verschil tussen de seksen.
Het begon met de aanschaf van het boek zelf, door Martine van een opdracht vorzien: "Voor Wiel, met dank voor het enthousiasme voor mijn werk."
Nou goed, ze hield er 30 euro aan over en mijn opvallend mooie MEG-ballpoint, die ze even moest lenen.
Kijk, daar heb je al een mooi verschil, voorheen had ik die, nu zij.
Maar er zijn meer boeiende verschillen tussen de sexen, die ik uitbundig ga ontdekken dank zij meer aanwinsten, zoals:
-Desmond Morris, De naakte vrouw,
-Allen & Barbara Pease, Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen
wat ze eigenlijk niet willen,
-H. v. Os, Moederlandse geschiedenis.

Mochten er onder jullie zijn die net als ik geinteresseerd zijn in de geheimen van 'die ander' of 'die anderen' dan kunnen ze intekenen of de boeken in de huisbibliotheek raadplegen. Ze zijn te vinden in de 'man-vrouw' kamer, recht tegenover de Kajuit.
En zoals altijd, wie 't eerst komt 't eerst maalt.

Geen opmerkingen: