vrijdag, januari 13, 2006

Nieuwe en Oude Tijden

Leuk om Ine, Jeu en Jos adviezen te horen geven over het moderne ic-tijdperk. Vooral Ine heeft geen rust voor de vorige generatie up-to-date is. Als we haar niet wilden geloven waarom dan niet een adviseur geraadpleegd?
Ze had er al een gevonden, nota bene uit Amstenrade, dus dat kon niet meer stuk.
De meneer in kwestie was uiterst gecharmeerd dat onze dochter hem had aanbevolen. Nee, hij kende haar niet, dacht hij, maar dat voorrecht was dan ongetwijfeld aan zijn baas voorbehouden.
In elk geval kwam hij met een oplossing voor alle problemen zonder kabel, als ik het goed heb begrepen. Die oplossing is inmiddels aan de technici binnen de familie voorgelegd. En wij, begrijpen wij dat alles?
Om onze intelligentie, of wat daar nog van over is, te testen deden we woensdagavond mee aan de nationale intelligentie test. En scoorden 45 punten (volgens ma 50 punten!) waarbij aangetekend dat we het samen deden in de huiskamer en niet in de gestresste TV-ruimte. Samen betekent dat ze mij een keer moest zeggen waar het rode auto-tje stond waarmee ik moest rijden (de verkeersvragen waren erg makkelijk) en ik haar bij een van de ruimtelijke keuzes erop moest wijzen dat er geen groene driehoek meer in mocht zitten.
Al bij voorbaat wist ze dat dit geen goeie test kon zijn als wij er 10, volgens mij 15, fout hadden. Ok, we zouden in elk geval wel boven de vuilnismannen en de blowers eindigen. Hoopte ik.
Toen de uitslag werd gepubliceerd werd ook ik ervan overtuigd dat het geen goede test kon zijn. Maar hoe kwam ik daarbij, wilde ze nu weten. Die test is door psychologen opgezet en zouden die niet weten wat ze doen?
Wat je hiervan gelooft laat ik aan je eigen IQ, EQ en SQ over.

Geen opmerkingen: