dinsdag, november 11, 2008

Limburg maar dan aan de Lahn :-)

Helaas lukt het me niet om foto's hierin te plakken van ons nieuwe (nou ja, 1807) huis in Lauenstein dat we ff tussendoor kochten tijdens ons weekend in Limburg ad Lahn. Nou ja, ff, het was zweten geblazen maar dat heb ik aan John overgelaten want die had meer schone onderbroeken bij zich dan ik :-)
Ik denk dat jullie allemaal de mail met pdf file met foto's gekregen hebben dus de foto's vast al bekekend hebben. Mooi, hoef ik hier geen toeren meer uit te halen om ze erbij te plakken.

Limburg; een prachtig stadje! Astrid, de vrouw van Harry, ging met ons mee en beloofde een verslagje dus daar wachten we op. Onze gastheer en gids Paul was een verhaal apart, die beschrijvingen laat ik graaaag aan Astrid over :-)

Voor ons gold dat het een spannend weekend zou worden. We waren de maandag ervoor terugkomen uit het Oostertsgebergte waar we constateerde dat de huizen spotgoedkoop waren omdat er geen werk is en jawel, maar even meer dan een uur van Praag. Nou ja, voor ons 1,5 uur maar voor de speedy studenten is het hooguit een uurtje :-)
Met makelaar een prachthuis bezocht waar zelfs Geleen bijna 2 keer in kan en wat mot da allemaal kostuh? Nou, 39.000 en nee er mist géén nulletje. We waren al bijna verkocht maar eerlijk is eerlijk, dat pand was echt veel te groot voor ons. De prijs snapten we totaal niet, nota bene het dak was al geheel vernieuwd en er waren al vernieuwingen in het huis zoals elektrische kachels etc. Ongelooflijk maar alsnog moest er veel gebeuren en we durfden ons geen voorstelling te maken van de stookkosten. Wat een pand, mjammie. Er was nog een kleiner pandje in Lauenstein (ligt vlak bij de grens naar Tsjechie). Dat zou geveild worden en tja, ons Duits is het nog nicht ganz en veilen deden wel wel eens maar nog nooit over de telefoon en dan in een vreemde taal maar DJ (dappere John) trok zich terug om 11 uur op zaterdagochtend om die veilingmeester eens een poepie te laten ruiken. We hadden dat huis uiteraard wel ook al van binnen bekeken en hoewel veel kleiner dan het van 39000 was er al CV (centrale verwarming als de kijkertjes thuis denken dat het om een cucciculum vitae zou gaan) en moest er minder aan gebeuren. Niet omdat dat andere slechter zou zijn maar voornamelijk omdat dit kleiner is en er dus minder ruimtes opgeknapt hoeven te worden :-)
En jawel, opknappen moeten we nog. Kortom: het wordt een Kerst in Lauenstein en neem vooral alleen je oude kloffie mee en een paar kwasten!
Nou ja, ALS we dan al de sleutel krijgen want we moeten deze week heen en weer crossen om bij de notaris te tekenen maar wanneer we de sleutel krijgen is mij nog onbekend (ze zeiden over minimaal 3 maanden, vreemd als je wel al betaald heb bij notaris boy, o nee notaris girl in dit geval).

We houden jullie op de hoogte en o ja, pa gaat proberen de foto's uit een wordfile te plukken want dat lukt mij niet. Ze komen al uit een pdf file maar daarin kan ik al helemaaaaaal niets dus ik was al blij dat ik ze kon kopieren naar Word. Mogelijk omdat ze beschermd zijn door de makelaar/veilingmeester, ik heb er geeeeeen sjoege van. Jeu, misschien een uitdaging voor jou?

Hoe dan ook: Limburg was prachtig maar dat zal Assie jullie uit de doeken gaan doen. En wij, wij zijn binnenkort ook part time Duitsers :-) En wel in Lauenstein, een prachtig klein stadje (600 inwoners) in de bergen. Rust alom, we drukken daar gigantisch de gemiddelde leeftijd :-) Dus of ze blij zullen zijn met mijn jeugdige Tsjecheninvatie? Betwijfel het....

Groetjes,

Ine en DJ

Geen opmerkingen: