zondag, maart 29, 2009

COG

Hoi GL, (jaja, weet je nog wie GL is :-))

Nu je Continu Over Gebrek (aan humor) klaagt in je forum kan ik je humeur misschien tijdelijk even opbeuren.
Ik kreeg een vraag over COG, dom dat ik die term niet even uitlegde want die komt uiteraard zelden voor en is nogal tikje Engels.
Mik (broer van Ed, die hier in Beets klust) en John hielpen me uit de brand met het beantwoorden van de mail:


L.S.,

In antwoord op uw vraag over COG:

COG, ik zal het hier even in de groep gooien, de eerste reactie is uiteraard
Copuleer Of Genade! Maar nee, de ander vindt Consensus Over Gemeenschap even netter overkomen.
Maar dat roept uiteraard mijn tegenreactie Circulaire Over Gajes op...

Heren, heren, we hebben het hier over kaaaarten, hoor! OK, de heren passen zich aan:
Concreet Over Gekaart dus.... Heel goed, knullen!
Dus geen Cursus Over Gezegdes? Nee, beste kerels, KAAAARTEN! Bridgen zal ik maar niet vermelden, dat brengt ze vast van de kaart, toch?

Ze vermoeden me te kennen en ook hoe zwaar mijn partners het zullen hebben:
Catastrofe Onder Geweld, althans zo schatten ze de gevoelens van mijn bridgepartners in...
Cynisme Over Geboden? Nee, schattebouten, het zijn "biedingen", geen geboden... (zie je, wist wel dat ze geen bridgetermen kennen?).
Bridgen? Compleet Overbodig Gekaart! Tja, ze hebben dus toch een mening over ons edele spel...
Nee, als zij een Choice Of Games hadden dan zouden zij zeker een ander leuk spelletje als Mens-erger-je-niet kiezen!

Maar voordat dit Compleet Overbodig Ge-email dreigt te worden en ik Continu Over Gezeik dreig te lullen, kan ik beter afsluiten.

Kortom, de hartelijke groeten van mijn klussers en van

Proppie, Constant Op Gewicht


PS1) De vragensteller noemt me al sinds 30 jaar en sinds 40 kilo (denk daar maar eens over na....) Proppie.
PS2). Choice Of Games bij bridgen betekent niet kiezen uit spellen maar kiezen uit de beste manche (Game); een manche geeft een extra bonus/premie (extra puntjes, mjammie!)

Geen opmerkingen: