zaterdag, juli 04, 2009

Terrorist of optimist?

Met ING geen pingping!

17 Juni: "ja meteer ING (had hij die titel maar gehad, was ie misschien slimmer geweest...), we zijn al bijna 40 jaar bij de Postbank en tja, die valt nu onder ING". We willen nu alleen even weten of de voormalige postbankservice nog steeds van kracht is. Wat zegt u? Als we vanaf morgen 2 maanden weg zijn kan alles via email? ING is een moderne bank die zich van alle taken kwijt? Prima, dan kiezen we de verlengde Postbank uit als onze nieuwe zakenrekening althans als u die binnen 5 dagen kunt regelen. DEAL! Morgen al? Prachtig!
18 Juni: NEE
19 Juni: deel 1, de inschrijfformulieren die op 18 juni beloofd waren. Invullen, "even" een print van 17 blz BV in oprichting erbij en hup, meteen de bus op zodat ie 19 juni weer terug is bij die meneer ING die tot nog toe maar 1 dagje te laat was in zijn schema. Voor de zekerheid op formulier postadres Amsterdam opgegeven want in Beets wordt TNT dik betaald om alle post kwijt te maken (want komt niet in Lauenstein en niet meer in Beets maar gelukkig komt een deel retour afzender zodat die dure gms-minuten afdwingen om ons te vertellen dat hun rekeningen retour komen (prima toch?). Dus "Amsterdam" want zoals telefonisch afgesproken doen we alles per scans en mail voortaan dus uberhaupt geen post maar ZOU u zich vergissen dan Amsterdam want daar is ma en die stuurt het u dan wel weer terug.
23 Juni: NEE, uiteraard niet.
24 Juni: bellen vanaf Duitsland naar ING, wachten, muziekje, wachten, keuzetoetsen, wachten, nieuwe keuzes, wachten, muziekje, koffie (nee, die moet je zelf maken) ,wachten en jahaaaaa, mijnheertje! Na 47 minuten konden we verheugd ophangen: het was niets persoonlijks gelukkig; er was gewoon voor iedereen vertraging. Nou ja, we hoeven pas 2 juli weg dus OK, paar dagen vertraging mag maar volle week niet want zodra rekening er is moet daar eerst zelfs 18000 op gestort worden en pas daarna kan de exwerkgever het smartengeld erop kwijt en die lacht nu in vuistje: alle dagelijkse smakken rente blijven bij werkgever dus die demotiveren ING optimaal. Maarrrr wij storten modern online dus is er zelfde minuut dus ING mag nog even treuzelen.
1 juli, we zijn het helemaal zat, zijn vele mails en telefoontjes later. Mails zijn modern, was ING helemaal op ingericht toch? Na elke mail komt er zo'n badinerend NO-reply-mailtje: dank u zeer, hopelijk vinden wij binnen 5 dagen tijd voor u.... (5 DAGEN?????). Jawel, ze vonden na 6 dagen tijd en hadden een verbluffende vraag, een erg treffende mail zonder zelfs maar aanhef: " wanneer opende u deze rekening?" DAT IS HET HEM NOU JUIST, U ZOU HEM OPENEN MAAR DOET DAT NIET! Dat mail je terug en jawel, no-reply met dat misschien binnen 5 dagen........, AARGGGHHHH!
Maar weer die keuzetoetsen, meneer 4 aan de lijn (meters caffeine verder), of ik even wilde wachten? WACHTEN? Ik heb al genoeg vlees en u kweekt er hele eilanden zitvlees bij! Begreep de meneer niet, ook zijn titel week duidelijk van het ING-nivo af. 8 Symfonieen later kwam ie ons melden dat alle formulieren met bijlagen teruggestuurd waren. TERUGGESTUURD? Want????
Uw paspoort klopt niet, uw ID is niet goed gecontroleerd. WATTE???? OK, Geleen is Limburg maar toch een waereldjstad toch? En dat heuse wereldstadhoofdpostkantoor heeft me toen gestempeld. Trouwens, waarom komt u daar nu mee, u weet dat we vanaf de 20e in het buitenland waren en vanaf 2 juli al helemaal onbereikbaar...... O ja, u heeft gelijk, u weet inderdaad helemaal NIETS!
Ma bellen, envelop onderscheppen en terugsturen nadat wij notaris en advocaat vroegen om te verklaren dat IK IK was. Ja, HUN schuld, ING schuld maar zoiets heb ik altijd en ik kan echt niet even op en neer naar NL!
Ma bellen
Ma bellen
Ma bellen
Geen ING envelop.
De Muzieklijn bellen, aha een mevrouw (viel best mee, al contact na 19 minuten) dus dat biedt hoop. Of ik even.....WILDE WACHTEN INDERDAAD!
Ze had slecht nieuws voor me en ze had duidelijk een medische vooropleiding want ik kon horen dat ze genoot van slechtnieuwsgesprekken.
U bent een terrorist.Wie, IK? Ja, U, uw paspoortcontrole is negatief. Maar ik had u al 3 keer een scan gestuurd van mijn paspoort en ook van mijn superverse nieuwe kleine rijbewijsje. Nee, de laatste week al 3 keer ja. Aha, daar zit um de clou, u denkt dat die aardige mevrouw op de foto ik niet ben, dat die 40 jaar trouwe betaalwijzes bij een terrorist hoorde. En die verklaring van advocate en notaris, ook terroristen? Jaja, begrijp het, IK moet zelf naar een ING kantoor. O o o, wat vreselijk soepel van u, mag ook in het buitenland? Geweldig maar wat zegt u, Duitsland noch Tsjechie hebben vestigingen? OCH, GEEN ENKELE PROBLEEM TOCH? U stelt voor dat we doorrijden naar Roemenie en dan even 400 km om voor de hoofdstad en dan dan, heel misschien, als we daar dat kantoor vinden en het ook nog begrijpt wat deze terrorist van ze wil....?
Gruwelijk eenvoudige oplossing, had ik zelf kunnen bedenken, u maakt het de klanten zeer eenvoudig om uw fouten op te lossen.
Maar nu even over die formulieren, ik zag wederom niets in de mail (jawel, die no reply wel ja), maar waarom komen die dan niet in Amsterdam aan. WAT ZEGT U? NEEEEEEEE!!!!! Inderdaad NEE, alle huurders in Beets aan de lijn gehad maar geen schijn van kans, ING komt niet aan want:

En zo betalen we TNT om nog meer post kwijt te raken, want ook TNT heeft aandelen bij ING en ik betwijfel niet dat het andersom ook zo is.
Geen zakenrekening, geen BV en werkgever lacht zich scheel, 2 maanden extra rente gaan vangen.

Dus terrorist of optimist? Inmiddels geen van beiden meer.

Geen opmerkingen: