donderdag, oktober 01, 2009

Weltbild

Shit, st Petersburg vergeten. Dat is nou net het spel dat we grijs spelen en waarvan we er nog maar 1 hebben en dat ligt in L. Dom. Ff google waar het het goedkoopst is, nieuwe erbij kopen. Aha, in NL minimaal 22 euro en wat zie ik daaaaaaar: in DLD via een onlinebestelling maar 14,99? Kijk, daar moet ik zijn!

www.weltbild.de Huppakee. Versandkosten.... poe.... logisch ja, moet naar NL nu, dus dan maar paar spellen erbij bestellen om die 14 euro verzendkosten te relativeren.
Jaja, die is lollig en jeetje, vrijwel alles is goedkoper dan in NL dus dat is ook een erg leuk kado en kortom, st Petersburg is zo schappelijke geprijsd en we hebben nog heel wat verjaardagen te gaan dus doe er daar ook nog maar een paar extra van en toen waren we 163 euro verder, incl verzendkosten dus 177.
Bezorgen via 3 werkdagen maar dat is voor DLD, zal dus wel 5 werkdagen voor NL zijn he?

He kijk nou, email van Weltbild met de bevestiging van de bestelling en met uiteraard het geruststellende bericht dat het geld snel wordt afgeschreven van onze rekening. Dat lukt ze wel binnen 3 werkdagen ja.
Daags erna alweer een mail van Weltbild, wat een service zeg, is vast het trackingnr om te laten zien waar de bestelling zich nu bevindt?
Nee.

"Helaas is 1 spel (Bang), niet meer voorradig en kan niet meer geleverd worden."
Balen maar och, dan niet. Nergens staat hoe ze dat geld dan gaan retourneren.

En alweer een mail: "we hebben nieuws over uw bestelling: dit deel (alles behalve Bang en St Petersburg (kortom alleen de aanvullinkjes om de verzendkosten te relativeren) is inmiddels onderweg. De rest wordt later geleverd". PECH!

Jawel. Weer een mail van Weltbild, begint een beetje te spammerig te worden maar wie weet vertellen ze hierin hoe ze het geld gaan terugstorten van het ontbrekende spel. Nee, bijna goed. "Het spijt ons zeer dat we de reclame voor St Petersburg verkeerd op onze site hadden staan; het spel kunnen we u niet aanbieden voor die prijs van 14,99, alleen voor 24,99. Graag uw reactie vanwege al dan niet doorvoeren van de bestelling."

Daar had ik wel een idee over, en een paar voorstellen:
- Hier in NL moet u dan gewoon het artikel leveren tegen de bevestigde advertentieprijs die ook in de bevestigingsmail naar mij vermeld staat.
Kortom: ik wil alleen de gehele bestelling (OK, zonder BANG, is geen probleem) tegen de bevestigde prijzen of
- Ik hoef de rest dan ook niet, ik ga geen 14 euro verzendkosten betalen voor een paar kleine aanvullende spelletjes. St Petersburg niet voor 14,99, dan annulering van de hele bestelling. Hoe krijg ik mijn geld dan terug?

Kiest u voor optie 2 dan licht ik gaag onze Consumentenbond in want deze service en communicatie wil ik andere Nederlanders graag besparen.

WB reageerde de dag erna weer: of ze me ajb even mochten bellen want ik leek het niet te begrijpen?

"Niks nie bellen, ik wil alles op papier danwel email. U bent duidelijk genoeg, ik toch ook? Ik begrijp het prima en mijn 2 opties zijn toch ook zonneklaar?"

WB. Nieuwe juffrouw, dit keer zelfs met gericht emailadres, niet meer dat info-gedoe maar adres op naam. Zozo, wordt menens dus.
"Ob die Geehrte Frau Ine de verontschuldigingen wil accepteren, het spel wordt haar 6 maal voor 14,99 geleverd MITS VOORRADIG".

"Dank u mevrouw, helaas niet meer tijdig voor onze vakantie maar ik kom er wel overheen. Graag naar ons adres in Amsterdam mits voor 19 oktober, zo niet naar een adres in Lauenstein."

WB: Nee nee, dat doen we niet, we kunnen alleen verzenden naar het adres gekoppeld aan de credit card en we kunnen buitenlandverzendingen "nicht so genau planen...."
Of we ajb een afgevaardigde in huis konden opstellen om te wachten op de bestellingen die via Selekt worden gebracht, kortom op 2 opeenvolgende dagen en anders foetsie terug naar afzender, maar nee, welke dagen weten we echt nog niet.

"Helaas hebben we geen vrienden die hun kostbare vakantiedagen hier als hanggeranium achter ons raam willen doorbrengen om vol hoop wekenlang te wachten op de Selektmijnheer; onze buurvrouw is 83 en zou hooguit de meneer zelf nog willen hebben maar dan vergeten de spellen in ontvangst te nemen.
U kunt eenvoudig nagaan dat het huis in L op dezelfde naam staat van deze credit card en ik vind het prima als u daar na 19 oktober levert. Mijn geduld raakt op, bevestigt u dit even en dan zijn we eindelijk klaar."

WB: "De 6 spellen zijn voorradig maar kunnen u helaas toch niet voor 14,99 geleverd worden, ik mag ze u nu wel aanbieden voor 21,99"......

"Dank u, nee dus, alles annuleren en met name: ik ga nu alle emails verzamelen en doorsturen want de Consumentenbond zal smullen van al uw toezeggingen en herroepingen."

-----------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen: