zaterdag, januari 22, 2011

piepjeskauwgum


Zaterdag deed ik wat een sporter niet moet doen. Ik was licht geblesseerd en ging door, daarna viel ik neer met een hevige krampaanval in mijn rechterkuit die ervoor zorgde dat ik voor een paar dagen niet meer normaal kon lopen. Eerst was ik op mijn knie getrapt toen ik de bal mooi onderschepte als enige verdediger die er nog stond, en in de tweede helft kwam ik even hard in als mijn tegenstander waarbij hij mijn al pijnlijke knie wankel maakte. Toen zei ik tegen mijn trainer dat ik last van mijn knie had, maar we waren begonnen met elf en er was al een hamstring uitgevallen uit de voorhoede. Mijn trainer zei dus dat ik niet kon wisselen en ik deed dus maar rustig aan, ik probeerde zoveel mogelijk in de weg te lopen voor de tegenstander. Dat ging niet best, en toen er een bal ongeveer een meter van mij vandaan langs rolde, werkte mijn reflex om de bal te onderscheppen. Dat was het moment dat mijn kuit het overdreven signaal gaf om nu echt te stoppen.

Vandaag kon ik ondertussen weer goed lopen, alleen mijn knie is nog gevoelig. Vandaag had ik ook gym. We begonnen met yoga, dat ging nog goed. Daarna kregen we de piepjestest, voor sommigen beter bekend als de shuttle run test. Door mijn knie ben ik gestopt toen ik wist dat ik een ongeveer een 10 zou hebben, om ergere pijn te voorkomen. De knie was niet hetgeen wat mij het meest opviel, dat was namelijk de muziek waarop gelopen werd. Die heb ik gemaakt! De muziek zelf niet, maar ik heb wel de “piepjes” opgenomen, de muziek werd gemaakt door een vriend uit mijn klas. Zelfs de stem die je hoort bij “trap één” tot en met “trap 18”, inclusief “nog één”, is de mijne. Vorig jaar hadden we die gemaakt, omdat de originele cd saai was geworden na 4 jaar op gerend te hebben. We stelden het idee voor om een nieuwere versie te maken voor onze klas.

We kregen de cd mee van de oude muziek, om het ritme van de piepjes te bepalen. Eerst hoopten we de piepjes uit het nummer te halen, maar die zaten “vast” in de muziek. Zo zat ik later dus de piepjes over te nemen, door te luisteren naar het origineel en bij elk piepje zelf een piepgeluidje te maken en dat op te nemen. Omdat dat het vermoeiende werk was, die muziek duurde namelijk 20 minuten, kreeg ik van die vriend waar ik bij in huis was, om de zoveel minuten van die speciale aquakiss kauwgums. Daar moest ik dus aan denken toen ik weer mijn eigen stem hoorde in de gymzaal. En het leukste is nog dat onze piepjestest niet alleen vorig jaar werd gebruikt, maar ook weer dit jaar en in alle klassen! Dat voelde als een pleister op de wond, mijn knie dus.

6 opmerkingen:

drtrppr zei

Iets wat je zelf hebt gemaakt, dat door anderen gebruikt wordt, dat geeft altijd goed gevoel.

Leukste zin, toen ik een 10 had ben ik maar gestopt. Waarom zou je dan nog uberhaupt doorgaan, pijn of niet?

Zou wel echt proberen eens een regel wit ertussen te zetten, dan leest het makkelijker (opmerking is al eens gemaakt, dus nu wel wat mee doen).

hub zei

Nou is iets mee doen? Bij mijn vorige artikel heb ik 4 alinea's hoor, dus daar moet je nog maar is goed naar kijken.

ellen coumans zei

poeh..ik kan het allemaal niet meer onthouden, zoveel indrukken...ik ga mijn best doen
1.leuk plaatje!! goed begin!
2. titel uiteraard ook, vraagt naar meer! goed zo!
3. verhaal ook voor mij heeeeel leuk, meen je alles al te weten van je zoon (of...ben ik het weer vergeten..? nee, zoiets vergeet ik niet, lijkt me n.l. inderdaad een gigapleister op een wond, zelfs als je er geen hebt. ik zou naast mijn schoenen gaan lopen, hetgeen in jouw geval ook niet te best zou zijn..
4. voetbaljargon? ik kwam er net als mijn tegenstander hard in (of zoiets?)
5. hoe durf je tegen hub te zeggen dat hij er niets mee doet zonder het te 'checken'? ik denk dat het (zoals meestal het geval) om een communicatief misverstand gaat (is dit een pleonasme hub?)
6. leukste zin: er was al een hamstring uitgevallen, hahahahahah!!!
7. lekkere kauwgom!cool!

J.W. zei

Leukste zin: als enige verdediger die er nog stond.
Met als vraag: waren die andere niet zo enig, of waren ze allemaal naar huis?

Hub, je artikelen lezen als een trein, maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal door heb hoe en wat je allemaal hebt gedaan om met piepjes op muziek te lopen tot je een tien hebt..

hub zei

Oop,
bij de piepjestest loop je op het ritme van bepaalde trappen om de overkant van de gymzaal te halen, dat wil zeggen dat bij elke trap de snelheid toeneemt die je moet halen om op tijd(voor de piep) aan de overkant te zijn. Een 10 halen lukt vanaf trap 11,5 en in onze klas is eigenlijk een 10 pas het minimum om erbij te horen, meestal lopen we allemaal rond trap 12/13.

J.W. zei

Nou ja, of eigenlijk toch nee.
Of bedoel je dat ik in steeds kortere tijden de overkant moet zien te halen?