zondag, juni 19, 2011

Meer mannen willen mooi zijn


Uit de 7days

Ik heb zelf oren die meer dan normaal naar buiten staan, en dikke wenkbrauwen die doorlopen als ik ze niet steeds uit elkaar hou door te epileren. Toch ben ik niet van plan iets te laten snijden, knippen of plakken aan mezelf. Vroeger heb ik er wel eens over gedacht om mijn oren te laten corrigeren, zoals dat mooi heet. Toen zocht ik op internet over deze correctie en las een verhaal over een man die verdrietig was, omdat hij door zijn gecorrigeerde oren zijn persoonlijkheid kwijt was geraakt. En oren kon je wel laten corrigeren, maar niet scheef laten zetten. Er was voor deze man dus geen weg meer terug naar zijn persoonlijkheid die hij miste. Dit was voor mij maar een zwak argument tegen de correctie, want wie weet zou ik dat gevoel achteraf niet hebben?
Wat voor mij dan wel de reden is om nooit iets te laten veranderen aan jezelf, (zonder dat het medisch noodzakelijk is)?
Op tv zie ik dramatische programma's over mensen die door ongelukken, of vanaf hun geboorte gehandicapt zijn. Maar toch staan ze nog positief in het leven, ondanks dat ze er niet uitzien en bepaalde dingen niet kunnen doen. Daardoor ben ik mijzelf steeds meer een aansteller gaan vinden, elke keer als ik twijfelde aan mijn uiterlijk. Want die mensen zouden dolgraag in mijn schoenen staan, zonder dat ze ooit de kans hebben gehad om normaal te zijn.
Dus oorcorrectie of plastische chirurgie? Doe mij maar gewoon wat realistische programma's over mensen die het veel slechter hebben, dan word ik vanzelf weer mooier.

3 opmerkingen:

ellen coumans zei

ha die hub
ongemerkt op de site gaan staan?? waarom krijg ik daar geen meldingen meer van?? even de beheerder erop attenderen...ja, ik heb de krant al gelezen, dus..alom bekend en..raak!

drtrppr zei

had wellicht nog iets toelichting nodig ....

J.W. zei

Hoe kun je nu op zo'n jonge leeftijd al zo oud bezonnen zijn?
Aan jou valt dus geen cent te verdienen, wat plastische chirurgie betreft dus.
Toen mijn zus(je) vroeger, lang geleden dus, ooit vond dat ze niet mooi genoeg was, heb ik haar oma horen zeggen: Öch kind, als je maar mooi van binnen bent."
En dat was nu net niet wat ze had willen horen.
Wat hád ze dan willen horen?
Wat denk je?