dinsdag, december 11, 2012

Een dag uit het leven van.

"Ik zal er best een mooi verhaal van kunnen maken", zei de journalist toen hij de kamer boven verliet.
"Overigens", meende hij, "zal je vrouw 't best druk hebben om alles schoon te houden."
Beneden aan de trap zag hij twee vrouwspersonen en keek me enigszins vragend aan ten teken van : dit is toch niet de vrouw die net koffie heeft gebracht? Moest hij deze wezens nu soms ook een hand geven?
Dus stelde ik hem snel op zijn gemak door te verklaren dan het 'de slaafjes' van mijn vrouw waren, zodat zij tenminste niet zo veel hoefde schoon te houden.
Hij keek opgelucht: "Ik was al bang ook nog iets over veelwijverij te moeten schrijven.'

"Goed dat U beneden komt", zei Kitty, we gaan zo koffie drinken. En moeten die mensen buiten ook koffie?"
"Welke mensen buiten?"
Daar waren de 'hoveniers' aangekomen voor de jaarlijkse beurt en ja, die wilden zoals gebruikelijk ook wel koffie.
Nauwelijks binnen kwam de baas zelf ook even poolshoogte nemen en vond Sofie het best gezellig, zo met zijn allen.

"Alles naar wens?"wilde Nick weten en ging vast zitten. Nee, als er koffie was, zou je hem niet zo maar kwijt raken.

Nadat de timmerman was komen kijken naar zijn 'klusjes' en zei dat hij maar beter morgen kon terug komen (als dat tenminste uitkomt?), de fotograaf de foto's van de boekpresentatie plus nieuwjaarskaarten was komen brengen en iedereen was vertrokken bleek het drie uur in de middag te zijn.
"Zullen we nu eindelijk eens naar een nieuwe p.c. gaan kijken"

De bel hield dat even tegen.
"Ha eindelijk", begroette LP de pianostemmer.      

Logisch dat ik het jaren lang met een ouwe p.c. moet doen.

3 opmerkingen:

ellen coumans zei

arme wullum, het ziet u ook nooit eens mee, maar..met een beetje mazzel...heeft u nu wel...een mooie winter klare tuin en...een een project in wording bij meneer de timmerman..en een paar bakjes koffie op een dag..moet ook al hartverwarmend zijn..dan maar met het óude' spul verder, wat volgens lp eigenlijk pas een jaar oud is
menig mensch zou hier voor tekenen

J.W. zei

Ja, ik zal proberen een wijs man te zijn en vrede met de situatie te hebben.
LP heeft er al lang vrede mee. Zij in haar domein achter de p.c., ik in mijn domein achter de p.c. en de meid zet koffie voor de tuinman. Overigens heeft Sofie mij al in haar macht: "2x gongen en dan komt-ie."
"Was het thuis ook maar zo makkelijk", verzuchtte ze gisteren.

ellen coumans zei

een man naar mij hart :)
dan zit er niets anders op dan Sofie de volgende keer uit te betalen in gong..