dinsdag, juni 27, 2017

Desi in de Limburger

Hieronder het artikel over Desi van afgelopen zaterdag. Pa maakte duidelijke jpg files voor me en adviseerde me ze te openen in Paint maar als foto (vergroten via loep of via android telefoon) kon ik de letters prima lezen en als ik het kan... want was ik niet de oudste?

Ziet er geweldig uit Desi! Uiteraard ook prima voor je C.V. maar vooral het vastbijten in verbeteren van studentenomstandigheden is al decennia aan de orde. Ik zie, met name in omgeving Utrecht waar de kamers het duurst zijn, veel (rijke) ouders die of een flat kopen voor hun kinderen of garant staan bij een hypotheek zodat de studenten zelf kunnen kopen. DE oplossing omdat ze die deels verhuren aan andere studenten en zo beter kunnen rondkomen (en dus studeren). In Amsterdam is het probleem kleiner, daar zijn meer grote studentencomplexen (Amsterdam en Diemen) waar kamers zelfstandig en betaalbaar blijven. Tegenover de hogeschool waar John en ik werkten werden zelfs goedkope 1, 2 en 3 kamer nieuwbouwflats gebouwd die studenten konden kopen en delen. Weliswaar Bijlmer maar wel tegenover de Arena dus steeds gewilder gebied.
Het algemene onderwijsprobleem in Nederland is helaas nog steeds vanaf de basisschool. Privatisering van het hoger onderwijs was weliswaar een nekslag (minder dan 30% van het budget gaat naar het onderwijs zelf!) maar het niveauverschil met decennia geleden begon/begint al op de basisschool. Hier een kort filmpje waarin wordt aangetoond hoe dat beter kan:

Finland deed het beter dan Nederland....

Maar dit allemaal terzijde, zoveel inzet als Desi toonde kunnen wij niet evenaren, wij hebben voornamelijk als docent geprobeerd intern te zaken te verbeteren (en binnens- en buitensmonds gevloekt).



Veel succes verder!


Geen opmerkingen: