woensdag, mei 19, 2004

Oproep

Na enkele jaren, je moet er even over doen, is me eindelijk duidelijk hoe een goede relatie werkt.
Je moet je uitputten in koosnaampjes, zo conditioneer je iemand, want om weer eens lekkere knoevel of zo genoemd te worden brengt iemand maar al te graag koffie, een glas wijn (uitzondelijk lekker knoevel) of andere zoetigheden des levens.
Nu had ik alle vondstjes langzaamaan samengevat in: "Dank je wel mijn Alles", maar de opwinding daarover sleet snel, vooral nadat was gebleken dat ik het op papier had gezet om het vooral niet te vergeten.
"Waarom trek je altijd dat laatje stiekem open als ik kom?" En toen zag ze daar dat papiertje liggen.

Dus terug naar af.
Zoals ik vroeger iedere werkdag voor iemand anders ging werken, 's maandags voor Ine etc. (in de jaren zestig werd verdere gezinsuitbreiding gefrustreerd door de invoering van de vijfdaagse werkweek), zo heb ik nu gedacht iedere dag de koosnaampjes met een andere letter te beginnen. Dat geeft dan weer de broodnodige variatie.
In volgorde van het alfabet, kom je in een maand goed uit als je de zondagen overslaat. Dat is nu eenmaal een rustdag.
Gaarne jullie hulp bij de diverse mogelijkheden die iedere letter biedt.

Geen opmerkingen: