zondag, mei 27, 2007

Vlees nog altijd lekker?

In de Volkskrant van 16-12 j.l. lees ik dat als je als 10-jarige een bovengemiddelde intelligentie hebt, de kans zo'n 40% groter is dat je op je 30e vegetariƫr bent. Wie heeft deze test doorstaan? Wat mezelf betreft viel het op dat ik de laatste tijd steeds minder vlees ging eten. Een late roeping, maar dat ter zijde. Ik weet tenminste dat de weg naar boven is ingezet. (Hoezo de krant van 16-12 oud nieuws. Dat is nog zeer recent voor iemand die net door 1996 heen is).
De vleestest met jullie doen zou natuurlijk wel eens heel duur kunnen uitvallen. Maar door mijn vraag over die hangjongeren heb ik e.e.a. een stuk goekoper kunnen beproeven.
Want zelfs de vermoede, althans hoopvollere, intelligenteren van de groep kunnen niet eens tot 1 tellen. Op pag. 6 van het verslag over de koeiendag is het toch duidelijk te zien?! Dat daar precies een jongere en een oudere hangen. Niet meer, maar ook niet minder.
O.K., de slagers in sommige delen van het land kunnen in elk geval rustig gaan slapen.
Pardon? Nog niet tot pag. 6 gekomen?

Geen opmerkingen: