dinsdag, september 29, 2009

Boekenwurm moet 5000 boeken uit woning halen

Uitgegeven : 29 september 2009 17:57
Laatst gewijzigd: 29 september 2009 17:57
GELEEN - Boekenwurm J.W.Gielkens uit Geleen moet binnen twee weken al zijn vijfduizend boeken uit zijn woning halen. Dat heeft de rechtbank in Maastricht dinsdag bepaald.
© ANP

De mede-eigenaar van de woning, L.P., was naar de rechter gestapt, omdat de situatie in het huis van Gielkens onleefbaar en brandgevaarlijk zou zijn.

De rechter stelde L.P. in het gelijk. Wat de leesfanaat nu met zijn boeken gaat doen, is nog niet bekend.

Zijn plan om een eigen boekenwinkeltje te beginnen is in ieder geval van de baan. ''Mijn plezier is nu wel weg. Waarschijnlijk verkoop ik een deel en sla ik de rest ergens op'', laat hij weten.


Gielkens zegt zich wel enigszins in de uitspraak te kunnen vinden. ''Het is inderdaad een beetje een uit de hand gelopen hobby. Maar onleefbaar zou ik mijn huis nog niet willen noemen. Ik heb nog twee stoelen om op te zitten: een voor mezelf en een voor L.P.''

Geen opmerkingen: