maandag, april 05, 2010

De Levensverzieker



Onvoldoende leren kan vervelende gevolgen hebben, zoals te veel vijfjes, viertjes en drietjes op je rapport. Alsof de school je dan nog niet genoeg mishandeld heeft, blijf je ook nog is zitten! Meestal voel je dat al aankomen wanneer je steeds lage cijfers haalt, maar toch komt het nog vaak voor dat mensen blijven zitten. Ik ken zo iemand, die bij mij in de klas zat, Sander. Hij haalde onvoldoendes voor geschiedenis en aardrijkskunde, want hij is een echte bèta. Maar dan is het toch gek, dat hij ook voor de vakken natuur- en wiskunde ook een cijfer had, lager dan een 5,5. Zo mocht hij het derde jaar van 3vwo anders nog een jaar overdoen. Dus is Sander de levensverzieker! Nee, alhoewel, niet perse omdat hij is blijven zitten. Maar eerder om het volgende mailtje wat ik afgelopen woensdag van hem kreeg, waarin stond dat ik zaterdag op bezoek mocht komen, omdat hij wéér ziek was, sinds eind februari en hij was alleen thuis. Sowieso is het niet gezond om langer dan 4 weken ziek te zijn, maar het is al de ik-weet-niet-hoeveelste keer, oftewel hij is meer ziek dan gezond. We hadden elkaar dus al minstens zoveel weken niet gesproken en we gingen vorig jaar erg veel met elkaar om, dus vond hij het gezellig als ik langs zou komen. Maar wie gaat er nou naar een levensverzieker op bezoek? Ik wel hoor, want ook al is Sander ziek, de pret is nog niet bedorven. Ik heb mijn spelcomputer meegenomen, op zijn verzoek en we hebben toen gezellig zitten gamen, met 2 tv’s naast elkaar en 2 dezelfde spelcomputers. Ik kon niet merken dat hij ziek was, dus voor mij geen probleem. Een beetje laat kwam ik tot de conclusie dat zo intensief gamen toch wel energie vereiste, en snel stond zieke Sander in de keuken pasta op te warmen en een saus. Heerlijk gegeten en een topavond bij mijn ex-klasgenoot die het leven niet laat afhangen van een aantal bacteriën of virusjes.

5 opmerkingen:

H. Jeusson zei

De vraag bij dit artikel: heeft dit gezellige weekend ook weer negatieve invloed op de schoolprestaties van dít jaar?

dit verband zag ik later pas, toen ik de titel en de foto's zag.

ellen coumans zei

ik dacht dat al die schermen op de foto's de levensverziekers waren...sander heeft jouw leven toch (even weer) verrijkt??

HUB zei

ja dat zei ik al; als je de titel leest en foto's bekijkt krijg je een andere indruk van het verhaal.

J.W. zei

Onvoldoende leren kán vervelende gevolgen hebben? Het zal je verdomdnogantoe toch gebeuren Hub dat het prettige gevolgen heeft.
En omdat hij een beta is heeft hij onvoldoende voor aardrijkskunde en geschiedenis? Het zal je verd. etc nog gebeuren dat een echte beta niet dol is op geschiedenis.
En voor natuur- en wiskunde ook onvoldoende? En dat noem je een echte beta?
Het wordt dan warempel tijd dat je er eens eentje in 't echt tegen komt.

hub zei

Dat is de grap juist oop ;)