woensdag, november 17, 2010

En toen...

17-11-2010
=========
En toen was het weer de zoveelste keer dat er een verrassing werd verwacht.
Maar ja, 54 jaar en in geen enkel opzicht een kroonjaar.
Het houdt een keer op natuurlijk.



Gelukkig ben ik dit jaar gered door de Kruisheren in Maastricht. Een achtenswaardig gezelschap van oude, kuise heren op de Kommel, die je vanavond graag als hun gast willen zien, zo heb ik begrepen.
Die hebben nog altijd graag wat jong volk over de vloer om hun maaltijden op te vrolijken.

En koken kunnen die ruisheren in hun lange witte jurken, ga daar maar van uit.



Ik zou dus zeggen: dos je uit als een lekkere del en stel ze niet teleur. Dat moet je lukken.
En als ze jou daar dus vanavond zo graag als gast hebben, laat ze dan ook maar voor een passend gedicht zorgen. Want je bent wat gewend, ook op dat gebied, laat ze dat vooral even merken.

Ik hoor dan morgen wel wat het is geworden.

3 opmerkingen:

ellen coumans zei

zo, dat is even fijn, zat al te piekeren welke kaart ik toe mocht sturen, nu maak je het me lekker gemakkelijk: gefeliciteerd met jullie kroonjaar, voor mij is elk jaar een kroonjaar, hebben allemaal hun symboliek qua getal maar vast ook qua levenservaring! het zal mij benieuwen wat de ruisheren voor jullie in gedachten hebben, hoor hier graag meer over en ook over dat boek..smakelijk eten!!

Jos Gielkens zei

Ik wens jullie een hele prettige avond toe en ik hoop, dat de kinderen het volgende jaar (want 5 * 11 is toch om meerdere redenen een "jubileum") de organisatie voor 1 jaar hebben overgenomen!!

Ook namens Bea van harte gefeliciteerd en tot...... nou op z'n laatst tot Kerst!

J.W. zei

Ja, goed idee. Hoef ik die dag niet zelf te koken.