woensdag, januari 22, 2014

kerstpakket


You never drink alone!

Nee, niet wat je denkt J. Het gaat om de flessen “earth water”, al dan niet met bubbles, waarvan een deel van de aanschafsprijs naar waterbronnen in de derde wereld gaat. Ik had er nooit van gehoord, jij? We kregen zo’n fles in het kerstpakket van pa en ma en ik ben blij dat ik dat fenomeen leerde  kennen. Tikje jammer dat het glazen flessen zijn hoewel dat zeker beter voor het milieu is maar met de hoeveelheden water die ik drink prefereer ik petflessen vanwege het gesjouw.

Het uitpakken van de kerstpakketten ging net even te snel om te zien wat de koffertjes bevatten. Terecht besloten pama dat een koffertje aan ons niet besteed was omdat we juist een grote kofferset kwamen afgeven die nog nieuw in de verpakking zat en die we toch niet gebruiken. Altijd leuk om een afwijkend kerstpakket te krijgen. Afgezien van allerlei lekkere hapjes (bah, zandloperboek nog even gesloten laten) zat er een theepot met mooie dunne glazen in. Jaja, theepot denk je dan, wie heeft die nog niet? Voordat we hem in de kadokast plaatsten besloten we hem echter even te bekijken en jawel, treffender kon niet: er zit een riante middenzeef in om direct de verse thee in te plaatsen en daarmee was eindelijk mijn gemodder afgelopen met de muntblaadjes die ik voorheen steeds in mijn kopje had hangen. Mooie ronde zeef, nog makkelijk eruit te lichten en te reinigen ook. Kortom: oude theepot de kast in en deze in gebruik. Twee van die dunne glazen erbij die lekkerder drinken (althans vind ik) en die nog 0,4 liter zijn ook, ideaal voor een leut als ik! De badjas moet nog gepast worden, die gaat naar Lau voor de badkamer daar (ik had er geen meer die paste, ga maar duimen!). Nu nog een koffer om die badjas steeds mee te kunnen nemen JJJ.

3 opmerkingen:

ellen coumans zei

wooow, wat een mooi pakket zeg, en ik maar denken dat ik de hoofdprijs heb gekregen!
grag een fotootje er bij, jij hebt onze koffers ook mogen aanschouwen..

en voor die glazen fles houd ik me aanbevolen..als die tenminste in de kast beland is..

J.W. zei

Dacht je nu werkelijk, al was het maar even, dat die specialzaak van ons alledaagse dingen zou verkopen?

Unknown zei

Wow ,dat klinkt goed! Ik heb sinds kort ook van die grote dunne XXL-theeglazen en ben er super blij mee.

Wanneer gaan jullie naar Lauenstein?