Een benzinegeur
en een flikkerend lampje dat aangeeft dat de tank leeg raakt. De scooter reed
nog, dus ik hoopte dat de benzine gewoon bijna op was en dat de geur van een
eventuele onvolledige verbranding afkomstig was. De keer daarna was de geur wel
erg intens toen ik op weg naar de training op een kruispunt stopte, en zag
daarnaast ook druppeltjes uit de scooter druipen. Zo kon ik niet verder. Gelukkig
was mijn vader fysiek en mentaal bereid om “brengen en halen” te spelen in de
auto. Maar daarmee was het probleem natuurlijk niet opgelost.
Er zat een klein
scheurtje in de benzineslang waardoor de scooter lekte. Zo heel complex was het
probleem niet; het slangetje moest vervangen worden en dan zou de scooter hopelijk
weer de oude zijn, of juist weer als nieuw. Zonder het idee waar een dergelijk
slangetje te koop was en met de tentamenweek op komst, duurde het nog even
voordat ik actie kon ondernemen.
Uiteindelijk kwamen
we erachter dat we al eens aan het juiste adres waren geweest voor alles dat
met scooters te maken heeft. Namelijk de winkel waar we ook onze scooterhelmen
gekocht hadden. Naast deze kennis waren de tentamens ook voorbij, dus kocht ik
dezelfde dag nog een helderblauwe benzineslang.
De
aansluitingspunten voor het slangetje zaten aardig goed weggestopt. Je kon het
binnenste punt nog net zien, maar kijken en handelen gingen niet samen. De hand
liet het aansluitingspunt uit het zicht verdwijnen. Op de tast lukte het na een
tijdje goed om de slang stevig vast te maken, met rechts nota bene. Want met
mijn voorkeurshand kwam ik er niet bij omdat de achterste kap van de scooter er
helaas niet makkelijk afgehaald kon worden. Letterlijk voelde ik me bekend
worden tussen de ingewanden van mijn zwarte brommer.
Voor wat extra blingbling
haalde ik de dag erna nog twee nieuwe slangklemmetjes, want de maat bleek
uiteindelijk toch hetzelfde als van de oude. Terwijl ik dacht nieuwe nodig te
hebben, de dikte van de oude en nieuwe slang verschilde immers ook. Heel
voorzichtig tufte ik met de nieuwe slang op mijn laatste restje benzine naar
het tankstation. Op de terugweg voelde alles weer in orde, en durfde ik weer gas
te geven. Een meevaller dus. En zo reed ik een dag later na drie weken
eindelijk weer zelfstandig, weliswaar door de kou, heen en terug naar de
training.
2 opmerkingen:
Voor het scooterexamen ben je wat mij betreft nu ook geslaagd. Maar is het niet zo'n 2 á 3 km naar die training? En is het dan niet ietwat blasé als meneer daar op een scooter arriveert? Hierover graag Uw mening.
wat een overwinning weer. nu ben je scooter-, fiets- en laptopdeskundige. een technicus noemen ze zo iemand? of..een manusje van alles?? hebben we van oma geërfd.
Een reactie posten