maandag, oktober 18, 2004

voetbal!!

ja, en toen was het eindelijk zover!! roda jc tegen feyenoord! de mensen die zich aangemeld hadden, waren om 10.30 uur aanwezig te geleen, om alvorens de voetbal nog een brunch te mogen nuttigen bij de club! een heuse uitnodiging van de club (of jos muller himself) om als vriend van eneco een heuse vip behandeling te ondergaan. na alle vertrekken in het clubhuis te hebben gezien (we waren toen 3 kwartier verder, 30 euro armer en een paar kopjes koffie en thee en broodjes rijker) belandden we eindelijk op de echte plaats van bestemming, en hebben we ons alsnog te goed gedaan aan een heuse vipbrunch! met echte champagne, alle soorten tonijn en zalm en andere vis en bloedworst met appel en roerei en broodjes en eendenterrine en scampies en garnalen en franse kaas waarop Lies een beetje beteuterd vroeg: is er ook iets gewoons te eten? Dus zij was misschien een beetje jaloers op de overige mensen die WEL gewoon potjes jam op tafel kregen...Zelfs een dessert ontbrak er niet aan! Onze dag was al zeer goed begonnen. Het leek wel een droom, we waanden ons als prinsjes en prinsesjes.....Dit kon bijna niet echt zijn...Daarna op naar de echte wereld...

Zo hadden we ook het voorrecht om in vak Noord te zitten, het vak voor de vrienden van Eneco....Wat een voorrecht heet te zijn, was eigenlijk ook een beetje een desillusie...was dit nu de harde wereld die voetbal heet? Alleen in de overige vakken werd gezongen en meegeleefd en muziek gemaakt en in ons vak bleef het onnatuurlijk stil, alsof er alleen maar mensen zaten, die hier toevallig waren beland, ondat ze 'vrienden van' waren...Ik heb me stiekem onttrokken aan dit volkje en begon ook een beetje te wiebelen op mijn stoel en mee te deinen met de aanstekelijke muziek (ondanks de boze blikken van mijn buurvrouw, die vond dat ik me moest gedragen als 'vriend van'. Het zal het glaasje champagne wel geweest zijn, en de opwinding dat ik mee mocht naar zo iets groots en belangrijks...). Heb me werkelijk verdiept in het professionele voetbalspel (met hier en daar wat missers) en heb me ingezet voor de zwakkere partij die naar mijn idee echt niet de zwakste was! (en ja, ik kan het weten met een theoretische - en praktische voetbaltraining van overige gezinsleden en aanleg voor spelinzicht!)Maar helaas: de tegenpartij was net even iets handiger af en toe, en hebben daar gruwelijk misbruik van gemaakt. Jammer: 0-2 was de einduitslag. Ook het stadion verlaten heeft nauwelijks problemen opgeleverd (afgezien dat we niet meteen in de fanshop werden binnengelaten en dat we een tijd op de parkeerplaats in de file hebben gestaan) de politie te paard en de m.e. hebben werkeloos toegekeken hoe iedereen vredig het stadion verliet..

Thuis nog even nagenoten met de samenvatting van studio sport (wat kunnen ze de 'waarheid' vertekenen door hun beelden en hun tekst er bij te kiezen !). Roda: wij zijn trots op jullie en blijf zo doorgaan, dan komen jullie er misschien wel!

een moeder van 2 fanatieke amateurvoetballertjes

Geen opmerkingen: