zaterdag, september 30, 2006

Bittere Gerechtigheid?

Vandaag was het dan zo ver. Op weg van de Super naar huis. 1,5 km door een 30km zone, was de politie haar tegengekomen en jawel, daarna achter haar aangekomen. En het verweer van moeilijk kunnen omkijken met de gordel om had niet gebaat. Natuurlijk vond-ie 't vervelend, van die heupoperaties en zo, maar mevrouw kon zo nodig bij de gemeente een ontheffing krijgen. En of mevrouw wist hoe ze dat moest doen? Ja, hij vond 't zelf ook vervelend, maar waarom had mevrouw de gordel ook niet omgedaan toen ze zag dat hij zijn manouevre uithaalde om haar achterna te komen. Had makkelijk gekund.
"Nee, zo laf ben ik niet", had ze dapper geantwoord.
Ja, en of ze wist hoe het nu verder ging en wat ze ervan vond dat ze moest betalen?
"Nou, ik krijg een cheque thuis en die betaal ik toch gewoon zeker? En ja, dan had ik de gordel maar moeten omdoen."

Zo te horen hebben jullie heel wat staan afbabbelen, opperde ik. Efficiency heeft kennelijk geen topprioriteit bij onze polit1e.
Waarmee de discussie werd gekild natuurlijk.
En ik die dan ook maar probeerde af te sluiten met: "Goed dat ze jou tenminste ook eens pakken, je lijkt er trouwens helemaal niet mee te zitten."
"Och Wiel luister, vroeger misschien wel, toen ze nog zo bot waren, maar dit was zooooo'n aardige man."

Geen opmerkingen: