donderdag, juni 17, 2010

Alle eendjes zwemmen in het... grind?


Wat is het toch weer een mooie zomerdag. Ook al is het niet bepaald warm en winderig, het is altijd fijn om met deze dagen buiten te zijn! Ik heb me schoenen nog niet aan maar toch spring ik op sokken de tuin in. Rechts zie je de kruidentuin, even ruiken, links kan nog wel wat geschoffeld worden. Bommel zit in mijn wiel en inspecteert ook alles, waarschijnlijk 10x zo goed als ik omdat hij ook nog veranderingen kan ruiken. Maar dan zie ik toch iets minder leuks. Help! De vijver is weg. Alleen nog maar de houten rand is over met een zeil erin wat je eerst nooit kon zien omdat er wel water in zat. Dit was niet gekomen door de verdamping, wat wel vaker gebeurd en de vijver wat minder kuub water bevat. Nee, dit was terrorisme, een ware aanslag. Alle mooie keien lagen op het stukje terras ernaast en het enige wat nog te zien was, waren een paar kuilen waar keien in hadden gelegen en een pallet waaronder de vissen eerst zo goed konden schuilen als er hongerige reigers in het vizier kwamen. Bommel leek me toch een betrouwbare mede-inspecteur, maar ook deze keer stelde mijn trouwe maatje mij teleur. Hij zei er niks van, maakte niet eens een aantekening ervan in het tuinboek, maar ging doodleuk met een tak midden in de grindkorrels liggen! Toen ik een foto wou maken deed hij opeens alsof hij druk bezig was alles in zich op te nemen en alsof hij waar voor zijn brokken is. Verderop in de tuin lag wel een nieuwe vijverbak, op zijn kant. Misschien komt het allemaal nog goed, maar de oude vijver is in ieder geval definitief verleden tijd.

p.s. op één foto is nog een niet uitgewist spoor te zien, een dikke tak, van de onbetrouwbare inspecteur.

4 opmerkingen:

H. Jeusson zei

De lay-out opmaak van blogger zuigt.

ellen coumans zei

en dan heb je nog niet eens verteld dat de 'nieuwe'vijver' al bijna weggehaald was door mensen die meende dat we 'm bij het grof vuil wilde gooien! vijver verleden tijd?? wie weet wat er zich nog allemaal afspeelt in de 'onderwereld' onder het pallet.
bij de weg, deze pallet was meer tegen het verdrinken van toentertijd aanwezige kleine kinderen geplaatst

Anoniem zei

o ja, dat verdrinken probeerde Hub al eens eerder, daar weet John nog alles van :) Maar nee, we hebben geen herhaalpogingen gehoord. Wat een ellende dat die vijver vervangen moet worden, gigaklus...
Veel sterkte en succes! Groetjes, Ine

doortrapper zei

Ik vind het eigenlijk er zo wel goed bijliggen allemaal ....