vrijdag, augustus 16, 2013

Phantom Limburger

Lekker, zomervakantie. Maar toch hou je altijd een to do list. Een lijst met kleine dingen, zoals de hond uitlaten of de tandarts bellen. Maar ook belangrijkere dingen, zoals een schrijfopdracht die niet zo goed was uitgepakt verbeteren om zo het vak alsnog te halen. Helaas zit daar niemand op te wachten in de vakantie, dus bleef het lang op de to do list staan.

Omdat morgen de uiterlijke inleverdatum was van het artikel, besloot ik van vandaag een TO DOnderdag te maken. Even het stof van de lijst afhalen waar de schrijfopdracht stond en ik kon aan de slag. Ik las nu voor het eerst grondig het hele artikel inclusief het werk van mijn groepsgenoten, en begreep wel waarom ze ons geen voldoende konden geven. Het kon erger, maar het kon ook wel enige verbeteringen gebruiken.

Onze schrijfopdracht ging over phantom limbs; de sensaties die iemand kan hebben dat een lichaamsdeel er nog steeds is nadat het lichaam het heeft verloren. Meestal is die sensatie pijnlijk, en pijnlijk genoeg dat mensen er depressief van raken. Het gevoel wordt beschreven als de pijn die je voelt als je je elleboog ergens tegenaan stoot, maar dan langer dan bij de gezonde variant.

De opdracht was voor vier personen bedoelt, maar nu hoop ik dat het als een éénpersoonsopdracht wordt beoordeeld. Want helaas was ik de enige die er genoeg belang bij had om het vak dit jaar nog te halen, dat concludeerde in dat ik alleen de opdracht moest verbeteren.  


Mijn mobiel vulde achter phantom, limb automatisch naar Limburger aan. Phantom Limburger, waar slaat dat nou weer op?! Maar nadat ik de letters urger weer vrolijk had ge-backspaced, bedacht ik me dat het wel ergens op sloeg. Een jongen waarmee ik samenwerkte, had wel meegewerkt aan de opdracht in het begin, maar had slordig werk geleverd waarvan de bron vermist was. Ik mocht dat nu mooi verbeteren, want hijzelf werkte niet meer mee. Dus hij was er eerst wel, en toen hij niet meer beschikbaar was, kreeg ik er last van. En toevallig is deze jongen een Limburger.. De mobieltjes van tegenwoordig; je zou je zowaar dom gaan voelen.

4 opmerkingen:

H. Jeusson zei

Maar hij is verder wel heel aardig hoor, hij doet alleen niet zoveel.

ellen coumans zei

haha, geweldig!! even het taalfoutjeeruit halen voordat de eventuele rest het ook leest :)

J.W. zei

Nou, ik zou er maar drie fouten uithalen: bedoelt, concludeerde in, bedacht me.
En verder zou ik ook eens bij fantoompijn kijken. Onze charmante Huub Clerkx mist al 20 jaar een been (Nee, blijf maar zitten, ik sta wel, bij mij heeft er maar een been last van) en heeft nog altijd last van fantoompijn.

Ine zei

Ken je geen phantom Limburgers? Ikke wel, ik ben er zelf ondertussen eentje :) Heb er tenslotte maar 1/3 van mijn leven gewoond maar heb wel nog steeds last van het accentje. En voel me er nog steeds eentje want tja, Limburgers kunnen NOG gezelliger zijn dan Hollanders (en nee, dan bedoel ik niet eentje in het bijzonder :)).