maandag, september 24, 2007

Potig Spul 3 ofwel een laatste oproep?

"Ja, gaan jullie maar, wij sluiten wel af."
Kijk, zo'n schoonmaakploeg moet je hebben.
Maar de keer erna bleek dat de prikkels te groot waren geweest om niet op onderzoek uit te gaan.
"Wat hebt U een grote tuin. En dat huisje daarachter mag er ook wezen. Met al die poppen. Ja, we hebben natuurlijk even naar binnen gekeken. En dat pad naar de garages, als je daar loopt is het net of je op vacantie bent."
Ja, zo hadden wij het nog niet bekeken.
"Zijn die garages allemaal van U?"
En jawel, de vorstin zag nu een reden ze die allemaal nog eens te laten zien. Om op te ruimen waarschijnlijk.

Later die ochtend klonk het boven: "Meneer Gielkens, bent U daar?"
Na 2x moet je dan wel verschijnen.
"Ja, ik dacht al dat U wel op Uw kamer zou zijn. Kijk eens, vindt U het zo goed op de badkamer?"
"Prima Gerda." Of was het die andere? Macdulla in elk geval niet.
"En meneer, als we nu eens een garage uitruimen.....mijn broer zoekt er een, mijn zoon trouwens ook...."
"Als jullie er een uitruimen, mooi, maar ik sta toch niet te springen om er een te verhuren. Dan zal trouwens mijn vrouw haar wagen eindelijk ook binnen kunnen zetten.
Is laatst nog ingebroken, dus dat zou háár beslist goed uitkomen."
"Ja, zoiets zei ze. Nou ja, ik kan natuurlijk altijd vragen. Misschien wilt U er nog eens over nadenken."
Kijk, vasthoudend spul.

Bij de Sangria begon ik erover.
"O, hebben ze jou dat gevraagd?"
"Ja, ik hoop niet dat jij ze enige hoop hebt gegeven."
Meteen foute boel.
"Ja, wacht nu eens even, ik heb gezegd dat alles weg moet, uit allebei de garages.
De kinderen halen het toch niet meer weg, dus ze zetten alles aan de straat, dan komt de
kringloop het ophalen. Anders halen ze het zelf wel op."
Potig spul.
"Maar die mooie kasten van F.? Zou ik zelf wel een plekje voor willen inruimen."
"Waar dan?"
"Desnoods in het tuinhuis, haal ik die andere kasten daar weg."
Daar zal over worden nagedacht.

Maar eenieder die zijn spullen nog wil terug zien: neem deze waarschuwing serieus. Er volgen er misschien niet veel meer.
Beschouw het dus als een laatste oproep. Voorlopig houd ik nog stand, maar als er morgen opeens een vrachtrwagen voor de deur staat...Wat doe ik...?
Het blijft potig spul.

Geen opmerkingen: