donderdag, juli 15, 2010

De gelukkige Oma




Ik heb veel gehoord over de vakantie in Essen. Veel zeurverhalen. Bloed zweet en tranen. Bloed kwam uit Lieskes blaar op haar voet, waardoor ze minder goed kon lopen. Zweet was er dag en nacht, omdat het onuitstaanbaar warm was. En de tranen kwamen van de Duitsers, die hun halve finale hadden verloren. Maar in mijn ogen was niet iedereen verdrietig. Ik heb tussen het gezelschap ook een gelukkige oma gezien, die kon genieten van haar ontbijt en die er over het algemeen blij uitzag. Er zijn geruchten dat het aan de auto met airco lag, maar ook daarbuiten bleek zij gelukkig te zijn. Wie blij is, trekt ook andere vrolijke dingen aan. Zo kreeg zij complimenten voor haar kettingen, waar zij ook om bekend staat, haar bloggeraccount heet daarom vast ook Kettingmadammm. Toen ik haar man vroeg waar hij blij mee was in het leven, was ook één van zijn antwoorden: "mijn vrouw". Toen ik zijn vrouw, de gelukkige oma vroeg of zij een gelukkig mens was, vertelde ze mij dat ze alles had wat ze wilde hebben in het leven. Zo zie je maar weer, dat het niet de overhitte plek is waarvan je blij moet worden, maar enkel je eigen vreugde. En wij kunnen daar allemaal een voorbeeld aan nemen.

ps: schrik niet, op een van de foto's staat de gelukkige Opa afgebeeld, niet te verwarren met de hoofdpersoon uit dit verhaal.

10 opmerkingen:

H. Jeusson zei

Op 2 foto's zie ik zelfs een gelukkige opa! Ik hoop dat er nog wat geluk overblijft voor de oma zelf.

ellen coumans zei

wat een mooie gedachte tijdens een mooie vakantie...zou het een toch niet met het ander te maken kunnen hebben???

J.W. zei

Zijn neus bevalt me niet, Zou ze daar dan niet minstens ongelukkig over kunnen zijn?

Anoniem zei

Daar heb je een punt! Maar gelukkig verdraagt ze die neus al bijna 54 jaar dus om er nu nog over in te zitten? En o ja, ik begrijp dat oma blij was met haar ontbijt maar om het in dat standje op te eten (zo onder 45 graden hangend) lijkt me toch een opgave :) Groetjes uit een alweer heet Duitsland! Ine en Djoons

Anoniem zei

he bah, nog geen enkele wiskundige die meldt dat het niet 45 graden maar 90 graden is... Zie je wel dat niemand in de klas oplet :) Laat je eens een vliegertje op om te kijken of iemand de site bekijkt en ook nog oplet maar neu, mooi niet! Bahbahbah, ik ga het melden hoor!

ellen coumans zei

ach...als anoniem iets vermeldt, weten we da we het met een korreltje zout mogen nemen en wat maakt een raad of 45 dan nog uit...bovendien...denk ik dat oma de stand van 45 graden (oftewel 180-45 graden) eigenlijk een optimaal standje vindt, dus...wie let er niet op???

J.W. zei

Hub, gooi de foto van die overlaat eruit. Komt het op een graadje meer of minder ook niet meer aan.

H. Jeusson zei

Oma en Opa zijn nu te zien onder normale omstandigheden.

ellen coumans zei

haha, had je genoeg van het gezeur?? jaja, ze krijgen je wel waar ze je hebben willen! zo ziet het er meteen een stuk gezelliger uit! of...kwam dat nog door de koffie die oop de eerste dag voor zijn snufferd gezet kreeg??

J.W. zei

Kortom, overeenkomsten met bestaande personen zijn niet bewust nagestreefd en moeten dus als puur toevallig worden gezien.