zondag, december 16, 2007

Even bijpraten


Ja, leuk snufje, zo'n Google kalender op je website. Kun je allerlei meldingen kwijt, krijg je evenens allerlei reacties en dan, dan kom je er zelf niet meer bij.
Zelfs de helpdesk uit Nieuwerkerk kon even geen uitkomst geven. Daarom dan maar weer op de oude vertrouwde manier.
Dus volgt hier ons programma voor de kerstdagen.
-Dinsdag 25 december gaan we naar Jos. In kerkrade, begrijpen we. Rond 13.30 uur denken we daar te arriveren. Op zijn vraag of ik alleen kom (of was die niet voor mij bedoeld?), moet ik van ma met een stellig nee reageren. En vragen hoe hij daar bij komt? In Jezusnaam?.vroeg ik nog, maar dat hoefde ik er niet bij te zeggen.
-Woensdag 26 december gaat het dan westwaarts. "Go West, young man", zeiden ze jaremlang tegen de pioniers die het Wilde Westen gingen veroveren. Ik voel me dus aangesproken, alleen weet ik nu even niet hoe ver westwaarts: tot Amsterdam, Beets of Texel?
Mogelijk blijven we een nachtje over.

De overgang van Oud naar Nieuw zal iedereen wel op eigen kracht doorkomen. Zo nee, zijn we bereid Oudejaarsavond een extra cocktail klaar te maken. En reken er niet op, mocht je 1 januari willen komen, dat er nog iets van over is.

Verder loopt hier alles gesmeerd. Donderdag is er eindelijk een nieuwe serre deur gekomen. Voor het potig spul reden te vragen of 'die man' ook koffie moest. Ja, die wilden ze alle drie wel brengen (die man had 'iets'). Uiteindelijk ging H. of G., ik houd ze nog niet uit elkaar, maar voor het verdere verhaal maakt het niet uit. De man had kennelijk iets opwindends gezegd waarop zij had gereageerd dat ze omviel van verbazing dat te horen. "Doe dat niet", had de man gezegd, "want ik krijg je niet opgeraapt."
Toen daarna ook nog de mannen van hovenier Smeets kwamen ("Nic, dit jaar vóór de kerst graag, want dan krijgen we een bende volk over de vloer"), was dat een reden het nog eens met koffie voor vreemde mannen te proberen.
Nu was de andere aan de beurt.
"Ook niks geen aardige mannen", was haar beoordeling.
"Hoezo?", wilde ik weten.
"Nou, een van die vlegels had iets gezegd van dat ze van mevrouw de koffie altijd binnen kregen aangeboden."

De nieuwe deur erin, de boel aan de kant, tuin op zijn paasbest, we gaan met de kerst lekker de deur uit. Tot dan toe: kerstmarkt in, kerstmarkt uit. Hebben we nog niet genoeg kerststalletjes? Maar ze hebben er ook prachtige kettingen!

Geen opmerkingen: