zaterdag, december 22, 2007

Kerst 2007


We zijn eruit. Wat 1e Kerstdag betreft.
Al jaren verlang ik er zelf naar om met de kerst een herberg te zoeken. Op de bonnefooi. Mogelijk is er geen plaats meer in de herberg. Aangezien het alleen maar om eten gaat, kom je daar wel overheen. Ik hoef in elk geval niet, als vroeger wel eens gebeurde, 's nachts in de buitenlucht te bevallen.
Dat verlangen blijft en desnoods bieden ze in die herberg boerenkool met worst aan. Hoezo desnoods, lekkerder eten is er bijna niet.
Helaas heeft niet iedereen dit verlangen. "Dan had je maar vrijgezel moeten blijven", hoor ik wel eens. Nou ja, om die éne keer kerst op eigen manier te beleven is dat misschien ook weer wat veel gevraagd.
Maar we zijn eruit, zei ik.
1e Kerstdag gaan we op de bonnefooi herbergje zoeken. Desnoods in vreemde landen. En wat is het riscico? Dat ik thuis moet eten. Dat is de gegarandeerde terugvalpositie, voor de risicomijdenden.
Inmiddels hoop ik nog twee enthousiastelingen mee te krijgen. Een heb ik er al.

En dan, 2e kerstdag wordt alles weer 100% gegarandeerd?
In Amsterdan, tenminst als we het kunnen vinden.
Graag een Tomtom of routebeschrijving dus. Anders is ook daar de terugvalpositie in de Bilderdijklaan.

Geen opmerkingen: